Jagar Konduktören...

Jag drömde att det ösregnade så gissa om jag var glad när jag vaknade och det var blå himmel och strålande sol, sen att det var så kallt att jag tappade rumpan på morgonrundan är en helt annan femma. Haha.

Stressade iväg till tåget och pga signalfel så stod alla tågen stilla och inga tåg kom in eller ut. PERFEKT. Min dag som var fullbokad. SÅKLART! Men jag orkade inte bli arg eller bry mig utan strosade i min lugna takt, tills jag upptäckte ett tåg som var försenat som inte hade avgått. Skyndade mig dit. Gick inte att öppna dörrarna så fick gå och gå och gå och gå. Och självklart var TÅGET SUPER DUPER MEGA LÅNGT. Hahaha. När jag äntligen kom fram till lokföraren så frågade jag om tåget gick mot Malmö.

Han svarade ja men han visste inte när och att de redan var nästan en timme sena, då undrade jag om det var smigast att ta detta tåget eller nästa som kommer, hur de prioriterar, då säger tågtjejen att de prioriterar så att det är så lite sent som möjligt och eftersom de redan var så kraftigt sena så ska jag nog ta nästa. Okey fick GÅ HELA JÄVLA VÄGEN TILLBAKA. Tur att solen sken så jag orkade inte bry mig att jag först gått i fem minuter och sen fick gå i fem minuter tillbaka. Hahaha.

När jag skall uppför rulltrappan ser jag att en tågvärd springer för kung och fosterland och efter kommer en massa folk med resväskor. OHH NEJ TÄNKTE JAG. Så hör jag i högtalarna att de tåget som jag just precis gick ifrån det skulle avgå om två minuter. JAJA MEN DÅ VAR DET BARA ATT RUNA TILLBAKA I FULL FART. Hahaha.

Satte mig på tåget och smileade fortfarande och orkade inte vara arg. Men andfådd så det hette duga var jag. Haha. Fram med verven och glassa i solen. Skulle inte bli försenad iaf så det var skönt det. När tåget börjar rulla så springer en supersnygg tågkonduktör förbi mig och frågar vart jag ska av. Allting bara fastnade så jag visste inte vad jag skulle svara så jag svarade MALMÖ. BRA säger han. Hahaha. Efter några minuter ropar de i högtalarna att tåget inte kommer stanna på mellanstationerna utan går direkt till Malmö för det var så kraftigt försenat.

Problemet var ju att jag skulle av i LUND och jag hade mindre lust att åka till Malmö först och sen tillbaka. Då började min jakt efter tågkillen. Hahaha. Och självklart var ju tåget överdrivet långt med sammanlagt tio passagerare så det tog lite tid för mig att hitta denna killen. Ohhhhhh. Precis när jag nästan är framme så ropar de ut att tåget BARA stannar i Lund och sen kör direkt till Kastrup, att de precis fick den informationen. När han vänder sig om och ser halvdöda mig så småflinar han och undrar om han kan hjälpa mig, att eftersom jag ska till Malmö så får jag byta tåg i Lund. Svarade halvt död att jag ska av i Lund så det löser sig ändå.

Så allting löste sig till slut. Men snacka om att jag har gjort mkt språng helt i onödan. Men det viktigaste av allt var ju att jag ändå var positiv och inte försenad. Så ni ser själva. Var positiv och saker och ting blir mkt lättare och det löser sig på ett eller annat sätt. =o)

♥ XoXo Nikki... ♥


Kommentarer
Postat av: marre

naaaw vilken söt hund! kanonfin header :)

2010-03-07 @ 09:52:26
URL: http://maaarre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0