Lite Funderingar...

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Tankarna bara snurrar rundor men fingrarna tar stopp eftersom vissa saker nog är bättre att hålla osagt. Varje år är ett tumult år men jag undrar inte om 2009 var värst? Om man lägger ihop allt som har hänt menar jag. Det känns så iallafall, tror nog inte jag ska undersöka saken och rada upp allting, för min egen skull. Hehe.

Brukar alltid säga att det förflutna tillhör det förflutna och det finns en orsak till varför människorna i ens förflutna inte följde med till framtiden, något i den stilen, låter bättre på engelska. Hehe. Men vissa saker kan man inte råför att man bryr sig om, tar åt sig osv osv. Varför?? Varför inte bara låta det förflutna stanna i det förflutna??

Jag och mina ex eller folk jag har dejtat förr (vart går gränsen från dejta till tillsammans??ahaha), vi brukar NÄSTAN alltid avsluta det fint, avslutas det inte fint så löser vi det förr eller senare och inte är ovänner iallafall. Hur som helst. Jag har aldrig varit det bittra exet som vill gå vidare först eller hatar exets nya. Vad vinner jag på det? Förutom rynkor av all grubbleri??!! Haha! Jag har alltid varit glad för deras skull och önskar dom all lycka. Verkligen från hjärtat. Men EN sak har jag hakat upp mig på på senare tid.

Jag har alltid sagt och alla som verkligen känner mig VET att i framtiden när jag ska ha barn så vill jag bara ha pojkar. Fråga mig inte varför. Hade jag fått en flicka så hade jag älskat henne lika mycket men jag har alltid velat ha pojkar, kanske bara för att inte riskera få en dotter som mig själv, vad vet jag. Hahaha.

Och då har jag alltid funderat på vissa namn, som jag inte tänker nämna här. Och dom som jag då har träffat har vetat om dessa namnen. Inte för att vi någonsin har pratat om att just vi två ska skaffa barn men när något barn har kommit till världen eller man har droppat in på ämnet. Det har varit MINA önskemål men kanske inte deras första tanke men att dom ändå tycker det är fina och önskvärda namn. Fine, där borde jag stätta punkten.

MEN, där skall alltid vara MEN eller hur, både med E och Ä.. Hahaha.. När jag i framtiden skaffar barn hade jag aldrig i hela mitt liv döpt mitt barn till ett namn som ett Ex antagligen kommer döpa sin unge till. Missförstå mig rätt, menar inte att jag har någon ensamrätt på namnen eller något bara för att jag önskar döpa mina barn till dom namnen. Men det är ganska så jävla frustrerande att mina ex har döpt sina ungar till det. Den första som fick barn, har idag två söner, tog båda "mina" namn.

Det är liksom fem styckna från mitt förflutna som nu har barn och har just dessa tre namnen. Jag vet inte hur jag ska formulera det jag vill få fram. Väl sin sak att dom ska ha namnen men ganska fult att slänga upp i huvet på mig att dom fick barn före och tog mina favoritnamn. Så jag kallar inte det precis ett sammanträffande, för jag vet inte vad det är??

Hatar att behöva förklara en annan sak men eftersom det finns gott om nötter som läser min blogg så vill jag bara klargöra att alla jag träffat alltid varit mer än fem år äldre, därav är dom föräldrar idag, så jag har inte jagat lammkött och idag är dom unga pappor. Hahaha..

Meningslöst inlägg men behövde bara kräka ur mig lite onödig och dålig energi. Nu ska vi ut och rulla i snön osså ska jag komma på nya namn till mina framtida barn. Haha!!

♥ XoXo Nikki... ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0