Det Var Kolmörkt...

Mitt i allt så släcktes tvn och det blev lite mörkare. Min laptop var fortfarande igång så jag var inte säker på om elen gått eller det var fel på tvn eller vad det var som var fel. Jag satt kvar i någon sekund och undrade om jag glömt betala elräkningen. Hahaha. Men sen tittade jag ut och det var KOLMÖRKT, man såg hur alla sträckte sig för att tända ljus, såg lite halvroligt ut.

Jag var otroligt nog väldigt lugn, i typ två minuter, sen insåg jag HUR mörkt det var och paniken började. Letade fibrilt efter en tändare. TUR att man är pedant och alltid har sina saker på samma ställen. Och att jag älskar ljus så jag har ljus överallt, så när man hade tänt alla så var det relativit ljust och mysigt. Men jag hade ändå panik i kroppen och tänkte att jag hade fan inte velat leva utan el. Hahaha. Batteriet på iPhonen höll på att dö, SÅ TYPISKT JU. Tacka gud för bärbara datorer och att Apples laddare är så enkel att plocka isär och stoppa in sladden i datorn. Fatta så mkt saker jag var tacksam över igår som jag aldrig brukar tänka på annars. Hahaha..

Vi skulle kolla på film och jag bara längtade tills han kom så att jag kunde lugna ner mig, sen insåg jag en sak. HUR ska vi kolla på film? Vilken tv? Vilken dvd? Vilken EL? Hahahaha... Fick ett sms att hela stan är kolmörk. No shit.. hahaha.. Va fan gör man när man inte har el??

Var tvungen att gå på toa så fick tända ljusen där inne också, ja jag har ljus i badrummet, är väl inte så ovanligt, men alla verkar reagera när de ser det?? Har ganska många ljus där inne så det blev jättemysigt.. Stod och tittade på mitt badkar ganska länge och kom på att det var längesen jag tog ett bad med ansiktsmask och bara var liksom. Rättare sagt det var så många år sedan att jag kan inte ens minnas.

Så det blev ett vaaaaaaaarmt bubbelbad med massa SKUM, tända ljus, ansiktsmask, hårinpackning och bara mys och kände att man levde... Vi var utan el i tre timmar ungefär och vi hade det perfekt ändå men jag fattar inte varför jag hade paniken i kroppen.. Typiskt kontrollfreaks right?? haha..

♥ XoXo Nikki... ♥


Kommentarer
Postat av: Yuzuki

Inte roligt, men mysigt med levande ljus. Hur kunde du bada om du inte hade el föresten? Vattnet pumpas väl upp med el?

2010-02-27 @ 19:31:20
URL: http://daewen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0